Kan ik mijn vluchtgegevens wijzigen als ik nu boek met mijn ID, en dit later omzetten naar paspoort?

Ik wil voor de voorjaarsvakantie een vlucht boeken naar Zuid-Afrika. Nu is het probleem dat ik op dit moment alleen een ID-kaart bezit. Mijn afspraak om een paspoort aanvragen staat al wel. Mijn vraag is nu of het mogelijk is om een vlucht naar Afrika te boeken met je ID, en later je gegevens te wijzigen naar die van je nieuwe paspoort?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

3 maanden geleden
2.3K
tinus1969
3 maanden geleden
Meestal is het genoeg om naam en soms geboortedatum/plaats op te geven. Daar heb je geen paspoort voor nodig.
Utrecht
3 maanden geleden
Precies; er zijn een aantal reisbureau's of boekingssites die je vragen om een paspoortnummer. Maar de airline heeft niet niet (vooraf) nodig. Dus check even waar en hoe je boekt. Voornaam, achternaam moet voldoende zijn.

Geef als eerste antwoord